Dennis A.V. Dittrich, Werner Güth, Martin G. Kocher, Paul Pezanis-Christou. Loss aversion and learning to bid

Dennis A.V. Dittrich, Werner Güth, Martin G. Kocher, Paul Pezanis-Christou. Loss aversion and learning to bid


Bidding challenges learning theories. Even with the same bid, experiences vary stochastically: the same choice can result in either a gain or a loss. In such an environment, the question arises of how the nearly universally documented phenomenon of loss aversion affects the adaptive dynamics. We analyse the impact of loss aversion in a simple auction using the experienced-weighted attraction model of learning. Our experimental results suggest that individual learning dynamics are highly heterogeneous and affected by loss aversion to different degrees. Apart from that, the experiment shows that loss aversion is not specific to rare decision-making.


Просмотреть документ

 (Нет голосов)

Ключевые слова: Нейромаркетинг, Поведенческая экономика, Нейроэкономика

версия для печати

Назад к предыдущей странице

Вернуться в начало статьи

Актуальное

Е.О.Цыплакова. Геймификация — мотивационная практика или механизм тотального контроля над трудовым процессом?

Анна Солодухина. В чем заключается суть поведенческой экономики, и почему финансисты не могут избежать финансовых ошибок

Александр Аузан. Институциональная экономика для чайников, часть 12

Вячеслав Валитов. Этническая экономика или неформальная экономика

Интересное

Е.О.Цыплакова. Геймификация — мотивационная практика или механизм тотального контроля над трудовым процессом?

Бор Стенвик. Люди любят истории больше фактов

Василий Ключарев. "Управление делами": новости нейроэкономики

Алексей Паевский. Кружки НТИ: история одной нейроразработки

Популярное

Е.О.Цыплакова. Геймификация — мотивационная практика или механизм тотального контроля над трудовым процессом?

Василий Ключарев. "Управление делами": новости нейроэкономики

Ernst Fehr, Lorenz Goette. Robustness and real consequences of nominal wage rigidity

Lea Cassar, Bruno S. Frey. Should I stay or should I go? An institutional approach to brain drain